Fettförbränningssoppa!!

Den funkade på mig då jag prövade den! Dock var det 5 år sedan , men det ska nog ha samma funktion nu som då ;)
Man kan gå ner 0,5 kilo om dagen  "om man har överflöd som kan tas bort" ehm o det låter ju gött ! Den är god oxå, så det är inte äckligt på någevis. Och man känner hur det suger i magen.. efter en portion tar det... man vill gärna äta igen, en nackdel, men då ska man ha tomater o grönsaker till hands att småäta på!

Jag ska ha tjejmiddag snart o tänkte vara lite fin till 25årsdagen... För min del är detta inget jag kommer ha som min vardag, utan, jag kan leva med den vikt jag har just nu, men det är alltid najs att någon dag i månaden vakna o känna sig slät o fin. Right!

Här är receptet: "Tagit från internet, kom dock inte ihåg namnet på kvinnan som skrivit upp det, men det är samma recept som i diverse bantarböcker så det är nog lugnt."



(9dl-11/2liter)

1 stor finhackade lök/purjolök,
½ stort blomkålshuvud delas i buketter,
125 g hackad spenat,
1 hackad paprika,
 6-8 hackade selleristjälkar,
 2-3 skivade morötter,
 2 tsk krossade spiskumminfrön och korianderfrön (valfritt),
1 grönsaksbuljong,
4 tomater el 1 burk hela tomater,
saften av 1 lime,
persilja,
2 vitlöksklyftor,
1/4-1/2 tsk cayennepeppar.



hihi far min är iväg o handlar lite åt mig =) thanx dad!



Lägg alla grönsaker utom tomaterna i en stor kastrull tillsammans med ev kryddor. Tillsätt buljong och lite vatten om det behövs, så att grönsakerna täcks. Värm soppan tills den nästan kokar och tillsätt tomaterna och limesaften. Tillsätt ev örter och vitlök. Krydda efter smak med cayennepeppar. Låt soppan puttra i 20-30 min eller tills grönsakerna är mjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0