Sluta dra in mig i fjortisTjaffs. Jag är vuxen!

Jahapp, man jobbar så hårt med att inte bry sig om saker som bara förstör ens vardag. Eller saker som man "låter" förstöra ens vardag.

Min sk Vän pratade om sina känslor i sin blogg när hon varit på min dotters dop. Denna blogg var negativ, det talades om hur duktig o nogrann hon varit på sitt dop o hur nogrannt låtval hon hade gjort o hon hade varit ute i skogen o plockat dekorer osv. Detta var "vilket jag vet" negativt gentemot mig. Och sedan nämns det även att "jag har inte pratat alls med henne och har lämnat henne ensam" Vilket är bullshit. Vad var orsaken till att jag satte mina vänner så nära mig som möjligt? För att ignorera dem såklart.. NOT. Både min man och jag pratade med henne. Men då räknades inte det för det stod andra där oxå... *ursäkta?*

Men nu ska ni få höra något kul "harkel" hon hade på sitt dop inte pratat med mig överhuvudtaget utan låtit mig och min man sitta ensamma vid ett bord för 10 pers. Varje gång man kikade efter henne satt hon o åt tårta, hon vill få mig att tro att hon sprang omkring o gjorde ditt o datt men ne, i så fall var hon väldigt snabb o det är hon inte . I can tell.

Då kommer vi till det roliga.. då har hon inte kunnat koppla av på mitt barnsdop utan suttit o iaktagit mig o sett mig o kollat vad jag har gjort osv.. enbart för att hon inte kan stå för att hon inte var särskilt schysst på sitt dop. Vem kan koppla av o ha trevligt då? Hon kände minst 10pers på mitt dop, jag kände bara henne på hennes barndop.

Detta blev det tjaffs om "jag ville verkligen inte, men jag blev irriterad över skiten hon skrev på sin blogg om mig o mitt barns dop"  Hon skulle vara min vän? Men i efterhand då jag tänker tillbaka har hon egentligen aldrig varit det. Hon var skitsur på mitt "överaskningsbröllop"  och nu i efterhand kan jag tänka mig att det bara för så lite att jag skrev ett sms när tiden började bli knapp att hon skulle skynda sig.. "detta för att jag ville ha henne med på mitt bröllop" <--- var det elakt?

Många frågade mig efteråt "Vad hon såg sur ut, hon bara stod i ett hörn med sin "dåvarande sambo, nu e de gifta"

Jag vet att hade det varit en annan vän till henne som gift sig hade hon lett till fullaste, hur öm i magen hon än var.


USch, förlåt, men jag behövde få ur mig lite skit oxå. Pratar inte om henne, utan här är det enda stället jag yppat mig om situationen.


En annan sak skönt att det som hände "hände" då jag den senaste tiden bara tyckt det varit jobbigt att sitta i s

Kommentarer
Postat av: Erika

tänkte att jag skulle kika in och säga hej...



Hej!

2009-02-13 @ 18:54:21
URL: http://budgetshopping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0